What Should School History Be? Reflections on the aims of school history and Manifesto per la Didattica della Storia
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2704-8217/11017Parole chiave:
Educazione storica, Epistemologia storica, Narrazioni storiche, Usi del passatoAbstract
This paper begins by elaborating arguments about the aims that history education should serve and by discussing practical arrangements necessary to support those aims. A case is made for history education informed by strong epistemic and disciplinary understandings and by developed understandings of historical narrative and the uses of the past. This optic is then applied to the evaluation of Centro Internazionale di Didattica della Storia e del Patrimonio (DiPaSt)’s Manifesto per la Didattica della Storia.Downloads
Pubblicato
2020-07-13
Come citare
Chapman, A. (2020). What Should School History Be? Reflections on the aims of school history and Manifesto per la Didattica della Storia. Didattica Della Storia – Journal of Research and Didactics of History, 2(1S), 52–62. https://doi.org/10.6092/issn.2704-8217/11017
Fascicolo
Sezione
Articoli
Licenza
Copyright (c) 2020 Arthur Chapman
I diritti d'autore e di pubblicazione di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 International License (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.